Komentarze: 0
Skutecznie zarządzane przedsiębiorstwo potrafi długookresowo utrzymać przewagę konkurencyjną. Oznacza to, że jest zdolne do adaptowania się do nowych wymagań rynku i klientów bez uszczerbku dla jakości swoich działań.
Ciągłe doskonalenie się
Organizacja, która stawia sobie za cel ciągły rozwój i podnoszenie jakości swoich produktów i usług musi być do pewnego stopnia elastyczna. Aby to osiągnąć potrzebna jest dobra znajomość zachodzących w firmie procesów. Pomocne w tym są modele procesów, czyli przedstawienie procesów w firmie i ich powiązań ze sobą.
Kiedy modele znajdują zastosowanie?
Sytuacje, w których najczęściej modelowanie procesów ma miejsce to:
- zmiany organizacyjne w firmie i procesy restrukturyzacji,
- potrzeba lepszej kontroli nad bieżącymi działaniami przedsiębiorstwa,
- wdrażanie systemów informatycznych wpływających na dotychczasowe procesy,
- wdrażanie nowych produktów i usług,
- wdrażanie nowych oddziałów firmy w obowiązujące procedury.
W takich sytuacjach opracowany model ułatwia zapoznanie się wszystkich osób z rodzajem działań, które maja miejsce. Dzięki temu znacznie poprawia się jakość pracy. Jest to także pomocne w odnajdywaniu elementów kolidujących ze sobą lub zbędnych. A wszystko to powoduje, że firma działa dużo sprawniej i jest bardziej elastyczna, gdy chodzi o wdrażanie nowych rozwiązań.