Archiwum 14 lutego 2016


lut 14 2016 Ciągłe usprawnianie działania poprzez...
Komentarze: 0

W wielu przedsiębiorstwach wprowadza się zarządzanie procesowe zakładając, że dzięki temu firma będzie lepiej prosperować. Niestety czasem pomimo zmiany i wdrożenia nowoczesnych narzędzi informatycznych, brak jest efektów. Gdzie tkwi problem?

 

Procesy nie są jednotorowe

 

Żaden proces nie dzieje się tylko w odrębnie jednego działu. Większość jest w jakiś sposób powiązana z innymi komórkami organizacji. Produkcja nie odbędzie się bez zaopatrzenia, energii i działu sprzedaży. Wszak nikt nie produkuje by magazynować ale by sprzedawać.Wiele działań, które mogą na pierwszy rzut oka wydawać się zupełnie odrębne, są ze sobą powiązane. Dlatego wciąż potrzebna jest optymalizacja procesów biznesowych.

 

Ciągłe usprawnianie

 

Wszystkie działania przedsiębiorstwa powinny wnosić jakąś wartość, zbliżać do osiągnięcia konkretnego celu. Działanie, które w żaden sposób nie dodaje wartości powinno być eliminowane. Optymalizowanie procesów biznesowych to dążenie do:

- wyeliminowania zbędnych działań,

- efektywniejszego wykorzystania zasobów,

- dostarczania wysokiej jakości produktów i usług,

- zaspokojenia w najwyższym stopniu wymagań klientów.

 

Dobrze funkcjonujące organizacje cały czas szukają sposobów na jeszcze lepsze funkcjonowanie. Pierwsze duże zmiany są trudne, dlatego zrozumienie ich celu przez pracowników jest niezbędnym czynnikiem powodzenia.